tisdag 10 maj 2011

från en annan synvinkel..


Det är inte så lätt att få till riktigt bra bilder på huset från alla håll, nu har jag våldgästat Åsa och Kari's altan för att se hur vinkeln blev därifrån. Att ta bilder "nerifrån" Vitsippevägen blir liksom bara ett resultat, huset ser ut att ramla över en. Dessutom börjar träden bli mindre genomskinliga, så nu syns huset sämre...
Det har inte hänt så mycket på ett par dagar, snickarna har andra  hus de ska bli klara med och vårt hus behöver ju ändå torka ut ordentligt.
 Idag är grävskopan aktiv och ska ordna till vår garageuppfart, det hade missats att lägga ner en trumma under den innan diket fylldes ut. Får se om han passar på att gräva bort leran som smetats dit vid stenarna framför huset. Hade tänkt att hitta på någon snygg belysning mellan hus och berg där, och helt plötsligt låg det gegga där istället.... visserligen väldigt snyggt gjort, men ändå inte alls vad jag vill ha. Det hade blivit en liten klutt där det inte går att göra något mer än rensa ogräs, typ. Jag ville hellre ha det ganska snyggt söndersprängda berget synligt istället (såg att grävmaskinisten tyckte jag var helt pucko när jag berättade det, smaken är ju som baken....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar