onsdag 4 maj 2011

Dag tre, stomresning



Efter dagens vedermödor såg huset ut så här. Även om det inte syns så mycket på bilden så har hela taket blivit täckt, och de hamrar och hojtar till varandra hela dagen, så helt klart händer det något. Men allt som kommer hända nu syns kanske inte så mycket. Hajompartierna (skjutdörrsfönsterna) och trappfönstret kommer väl att märkas, får vi hoppas.

Var inne och skulle fixa med lasyren, det höll också på att bli helkatastrof. Killen som verkade så proffsig i fredags var ledig den här veckan, och ingen annan var intresserad av att "fribryta" lasyren för det var VÄLDIGT svårt... men jag fick gärna pengarna tillbaka om jag ville köpa min lasyr någon annanstans... ja, och då gällde det ju att hitta en lasyr som passade bra ihop med den som jag redan tyvärr har målat på.... känns ju bara mer och mer korkat att jag gjorde det. Men efter en stunds funderande löste vi det hela, och nu har vi en mörkare lasyr som jag kan måla över med. Jag tror det kommer bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar