torsdag 5 maj 2011


Det är tur att jag inte är målare känner jag, det är ett riktigt slit!! Eller kanske egentligen är jag glad att jag inte jobbar på brädgård. Det är inte målandet som är tungt, det är att lassa plankorna fram och tillbaka och att försöka hitta någonstans att lagra dem. Men nu har det i alla fall slutat regna, så nu torkar lasyren bättre. Det är +8 grader idag, precis vad som står på burken!

Tjuvlyssnade lite på snickargubbarna, de var inte helt nöjda med det största hajompartiet. Fem man orkade knappt lyfta, stackarna. Känns som att jag får muta dem i morgon igen, om de kommer tillbaka... Lyssnade också på deras dialog om färgen. De var inte helt överens om det var snyggt el fult med mörka fönsterkarmar på insidan. Någon av dem hade monterat liknade för ungefär 20 år sedan.... Däremot var alla överens om att den gråa färgen på utsidan var snygg, vilken tur ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar