torsdag 1 september 2011

36 dagar kvar



Jaha, nu undrar man ju om vissa läser den här bloggen. Helt plötsligt är garaget fint städat.... det blev ju väldigt fint!



Bild tagen på köket genom altandörren. Det börjar likna ett kök! Bilden till höger är resultatet av plattsättarens "frimärke", dvs där kaminen ska stå.



Så här ser det ut på övervåningen. Under den vita pappen så ligger vårt fina golv, det syns lite i kanterna men gick inte riktigt att fånga på bild genom fönstret. Nu börjar det likna rum...



Altanen växer fram, lite mer varje dag. Nu är det målning på schemat i helgen!

Idag har vi dessutom varit och valt armaturer, mer jobb än vad man kan tänka sig. Vi har hittat en spot som inte ser ut som en spot, det är bra! Vi har hittat fantastiskt fina utebelysningar. Det trodde jag skulle vara svårast av allt. Men Pontus på Bellalite gick in på lagret (efter att ha hängt med oss i 1½ timme på deras showroom) och plockade fram en helrätt armatur. Det kallar jag fingertoppskänsla! Kvar är "mina" glödlampor i entrén, och vad vi ska ha i badrummet på nederplan, där är det så trångt i taket att det inte får plats infällda spottar.... Och så är jag inte helt säker på att jag gillar dressingroombelysningen, där måste det stötas och blötas lite... och tvättstugan... men sedan är det nog klart.... Förutom att vi inte har tittat alls på brytare och annat till KNX:et, för det är en annan avdelning... Men det är ju några dagar kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar